Forgotten Realms
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Forgotten Realms
Forgotten Realms er jo den verden Dundgeon and dragons spillene er satt i. Jeg lurer på om noen har lest bøkene der handlinga er i samma verden.
Kom over noen bøker av hovedarkitekten av Forgotten Realms, Ed Greenwood, nemlig "The Knights of Myth Drannor". Tydelighvis en trilogi, hvor bok 2 er nylig utkommet. Ja, har noen lest noe av dette her? Evt. Shandril's Saga eller The Elminister Series av samme mann..
Kom over noen bøker av hovedarkitekten av Forgotten Realms, Ed Greenwood, nemlig "The Knights of Myth Drannor". Tydelighvis en trilogi, hvor bok 2 er nylig utkommet. Ja, har noen lest noe av dette her? Evt. Shandril's Saga eller The Elminister Series av samme mann..
Manbearpig
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Nope, har ikke lest noen bøker fra D&D.
Men det skyldes at alle sier de er ikke mye bedre enn dritt på en pinne.
Men det skyldes at alle sier de er ikke mye bedre enn dritt på en pinne.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Grunnboka er vel vanlegast å byrje med. Hugsar ikkje tittelen i hovudet, men burde framgå rimeleg tydeleg av den. Om du vil vere sikker, slå det opp på wikipedia eller (gisp!) spør betjeningen. Samt, om du vil vere litt vågal og byrje hardt, Dungeon Master-boka og Monster's Manual i tillegg. Dei tre er det vanlegate startpunktet - ei bok for spelarane, pluss to til for han som set i stand spelene.
(Jepp. Eg veit dette trass i å aldri ha spelt det. This, ladies and gentlemen, is called "being a geek.")
(Jepp. Eg veit dette trass i å aldri ha spelt det. This, ladies and gentlemen, is called "being a geek.")
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Re: Forgotten Realms
Har alltid vært skeptisk til bøker basert på spill, også vært skeptisk til alle "Wizards of the coast" bøker, men det er bare meg ^_^Asphyxiate wrote:Forgotten Realms er jo den verden Dundgeon and dragons spillene er satt i. Jeg lurer på om noen har lest bøkene der handlinga er i samma verden.
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv 
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Leste The Dragonlance Chronicles (som begynner med denne boka) for tre år sida, og kan ikke akkurat si det ga mersmak. Litt for mye substansløs action for min smak, selv om det jo var helt grei adventureaction. Denne trilogien regnes ellers såvidt jeg har forstått som noe av det beste Dl-serien har å by på, så den er sikkert et grei sted å begynne. Legenden om Tvillingene skal visst også være relativt god, har jeg hørt. Som du ser er den også oversatt til norsk, faktisk.Asphyxiate wrote:har du prøvd å lese det da? Var innom Outland (i oslo) og der hadde de en hæv med bøker i forbindelse med D&D universet, men aner ikke hvor man skal starte eller slutte..
Loki: Hovedboka er ganske enkelt Player's Handbook, eller ganske enkelt PHB.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Akkurat. Så det går rimeleg greit fram av tittelen.Terje wrote:Loki: Hovedboka er ganske enkelt Player's Handbook, eller ganske enkelt PHB.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Det er vel det same som å sei "Relativt sett, ja", og alt er jo som kjent relativt, så.... Spaaam! J'accuse! 
Ikkje eg heller. Men kvifor skulle me la ein bagatell som å ikkje kunne språket stoppe oss i å skrive det?
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Terje wrote:Leste The Dragonlance Chronicles (som begynner med denne boka) for tre år sida, og kan ikke akkurat si det ga mersmak. Litt for mye substansløs action for min smak, selv om det jo var helt grei adventureaction. Denne trilogien regnes ellers såvidt jeg har forstått som noe av det beste Dl-serien har å by på, så den er sikkert et grei sted å begynne. Legenden om Tvillingene skal visst også være relativt god, har jeg hørt. Som du ser er den også oversatt til norsk, faktisk.Asphyxiate wrote:har du prøvd å lese det da? Var innom Outland (i oslo) og der hadde de en hæv med bøker i forbindelse med D&D universet, men aner ikke hvor man skal starte eller slutte..
Loki: Hovedboka er ganske enkelt Player's Handbook, eller ganske enkelt PHB.
Leste vel den for et drøyt år tilbake. Har ennå ikke giddet å fortsette på neste bok
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Asphyxiate
- Den Fortapte