Kunne dere hjelpe meg? Har dere lest noe bra NORSK fantasy? Takker på forhånd
Særemne...
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Særemne...
Jeg, som nærmer meg tredjeklasse, må bestemme meg for særemne, og har noen planer om å sammenligne norsk fantasy med annet, men kan ikke komme på noe særlig med norsk fantasy.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Bull Hansen er vel norsk? Ellers har vi jo Phenomena og De fire og han som gjøre galt verre, men det var vel ikke akkurat det du var ute etter.
Ingar Knudsen er jo tidligere nevnt. Amasoner inngår i en fortsettelsesserie og er ikke så dårlig. Den er mer leselig enn mye av det andre søppelet som jeg har pløyd meg igjennom i mitt liv.
Ingar Knudsen er jo tidligere nevnt. Amasoner inngår i en fortsettelsesserie og er ikke så dårlig. Den er mer leselig enn mye av det andre søppelet som jeg har pløyd meg igjennom i mitt liv.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

I tillegg til de som er nevnt så kjente jeg igjen to navn til på lista til wikipedia, altså to som kan være kjente nok til å være med.
Tor Åge Bringsværd er vel kanskje mest kjent for sci-fi, men skillet er for mange tynt.
Olaf Havnes har vi hatt som oversetterkonkurranse her inne før, Kjetil kommer nok på hva navnet var, om jeg tar feil. Nattkrigeren, mener jeg utdraget var hentet fra.
Tor Åge Bringsværd er vel kanskje mest kjent for sci-fi, men skillet er for mange tynt.
Olaf Havnes har vi hatt som oversetterkonkurranse her inne før, Kjetil kommer nok på hva navnet var, om jeg tar feil. Nattkrigeren, mener jeg utdraget var hentet fra.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Hmm... Man lager en oppgave innenfor et fag og svarer på den. Kort forklart
Har samfunnsfag særoppgave/særemne. Skrive en stil om noe som har med samfunnsfag å gjøre. Orker ikke skrive noe sånt som konflikten i Darfur og sånt. Tenkte kanskje på arbeidsinnvandring eller noe sånt, men er ikke helt sikker.
Har samfunnsfag særoppgave/særemne. Skrive en stil om noe som har med samfunnsfag å gjøre. Orker ikke skrive noe sånt som konflikten i Darfur og sånt. Tenkte kanskje på arbeidsinnvandring eller noe sånt, men er ikke helt sikker.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Re: Særemne...
Har dere fått høre at dere skal skrive særemne, altså? Er det helt likt som det har vært før, for jeg er i samme situasjon og har ikke hørt en døyt om noe som helst.Shallis wrote:Jeg, som nærmer meg tredjeklasse, må bestemme meg for særemne, og har noen planer om å sammenligne norsk fantasy med annet, men kan ikke komme på noe særlig med norsk fantasy.
Har ikke lest noe god fantasy, dessverre. Bull-Hansen hadde vært mitt valg om jeg skulle prøvd noe.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov