Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Arkitektur krever 3MX og 2FY på NTNU.

Russetiden er forresten ingen unnskyldning for dårlig rettskrivning her på forumet ;)
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Skrev jeg mye feil? :P sorrii

men ok! :) Trenger ikke ta noe for å ta det i Oslo.
lolzi
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Mierin Eronaile wrote:Jeg angrer ikke på at jeg tok formgivningsfag på videregående. Har lært masse innen tegning form farge som jeg ikke hadde lært hvis jeg hdde valgt almenn! ;) Men jeg må ta flere fag for å studere det jeg vil. Blandt annet matte, fysikk og kjemi:D Men det er sikert gøy, så det går bra. kan kaaanskje hende jeg må ta opp noen fag og, men det får vi se på.

Men hvis jeg vil studere noe annet. Som arkitektur eller annen design trenger jeg ikke noe. Bare matte hvis jeg tar arkitekt noen steder.. eller no.. Erd et ikke sånn?
Eller kanksj ejeg studere noe helt annet.. vet ikkeee!?!
Hahaha! Det høres ut som du både skriver og tenker som en non-akademiker! (Det der var et sleivspark til folk på formgivning...)

Noen som spurte meg hva som gjorde at jeg var tilbake og postet litt... Og svaret er jo enkelt... Det er eksamenstid i hovedstaden... :)
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Da må du jo heller benytte det fantastiske været vi har på dagen, og heller lese på kvelden.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hehe, ja du sier noe! Faktum er vel egentlig at jeg gjør det... var ute en god del i dag morges, og satte av ettermiddagen til inne-aktivitet... Og kvelden, men jeg er så dårlig til å konsentrere meg om kvelden. Morgentimene er definitivt de beste timene for lesing.
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Samme her igrunn, eller nesten samme, morgentimene er de beste for trening, timene etter er de beste for lesning, bare synd jeg kaster dem bort i sola.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Ceres wrote: Hahaha! Det høres ut som du både skriver og tenker som en non-akademiker! (Det der var et sleivspark til folk på formgivning...)
Jeg vet ikke hva sleivspark er, så skjønner ikke om det er slemt eller tull! ;)

...men tegnelinje er slapt! Halvparten av timene våre er studietid, og vi får levere selv om vi er flere uker for sene. Det har blitt litt strengere nå på slutten, så da klager folk i klassen på at det er ALTfor strengt på skolen vår... HAHA! Men sånn kan det gå.
lolzi
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Uff, jeg har nå kommet opp i fransk skriftlig, og lurer på om noen har noen tips til en som er VELDIG dårlig i fransk! Eller om noen har en kul måte å ta selvmord på? :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

du kan spise deg i hjel! Mitt forslag. Kan nada fransk selv om jeg hadde det på ung.skolen. Jeg brukte timene til å tegne.
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jeg så en film i dag, hvor noen måtte svømme under isen fra et hull til et annet... du kan jo bli under isen!

Jaja, kan du presens av etre, avoir og aller da? :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Japp ;)
Det jeg sliter med er setningsbygging for jeg har ikke noe forhold til ordene i forhold til hverandre!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Har du hatt fransk på ungdomsskolen som du så har fortsatt med eller begynte du med nybegynnerfransk på vgs?
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

DummeDumme meg valgte fransk 2.
Jeg lå mellom 4 og 5 helt frem til tentamen til jul i år, da alle plutselig fikk 1-2 karakterer dårligere enn de pleier! Stygg fransklærer! Nå ligger jeg på en treer. =/
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Jeg er så glad jeg slapp fransk! :D siden jeg startet på tegning form farge!
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jeg skal fortsette med fransk 2 til høsten, gidder ikke begynne på nytt med et språk nei.. Jeg vil lære meg språk.et :)
Det har jo og litt med hvor mye man går inn for faget og da :P Tilvalgsfag telles ikke på opptak til vgs hos oss (vi er siste kull) og mesteparten gir rett og slett f@#$ i det.
Jeg, som jobber med det, og får greie karakterer, synes det er dumt at det ikke telles! :|
- Mat
Post Reply