Studentliv og skole

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Hvis du syns det er gøy, eller greit er det sikkert ikke så dumt å ta Fransk 2. Hvis du derimot ikke har så god karakter, ta Fransk 1 på nytt igjen. Jeg tror at de som ikke følger så mye med på ungdomskolen kan få mer ut av det, da de kan en del ting, men de lærer det på nytt.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven

Post by Rodel Ituralde »

Finner ut hva jeg kommer opp i muntlig i morgen:S
Hvis jeg får matte, nami eller norsk kommer jeg seriøst til å gjøre noe dumt:S:S
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Har aldri skjønt problemet med muntlig. Det er jo bare kos; stå og tømme seg for info, gestulere, smile og ha det moro. Langt på vei bedre enn skriftlig hvor du sitter stille i mange timer
Manbearpig
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jeg vil ikke ha muntlig eksamen!! Vil ha streik!!! :D
Håper på å ikke komme opp i morgen, og at det blir streik på fredag og at de som hadde kommet opp på fredag ikke kan ha muntlig eksamen :P

Fikk vite standpunkt i dag da :) Jeg er fornøyd :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hva ligger snittet ditt på før eksamen, Chriz?

Og jeg er enig med Kvelningsdød når det gjelder muntlig, forresten.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Hater muntlig! ææh.. Jeg fikk føre fra læreren min i dag at jeg "virker useriøs" når jeg fremfører! Jeg fikser det bare ikke. Jeg synes det er så unaturlig og stå og snakke om noe læreren kan bedre, så jeg begynner å overdrive snakkemåten.. hah.. æsj!
lolzi
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Vi har vært i streik siden mandag, og jeg må fortsatt opp i skriftlig på mandag! =( Hater eksamen! Hater fransk enda mer!!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jeg kom ikke opp i skriftlig i det hele tatt :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Sauegjeteren wrote: Og jeg er enig med Kvelningsdød når det gjelder muntlig, forresten.
Jeg er også enig. Men en liten ting: Er ikke "asphyxiate" død på grunn av mangel på oksygen? Dette er da ikke kvelning der man utsettes for et slikt press på halsen at man ikke klarer å nyttegjøre seg av det oksygenet som er i lufta. Mener nå jeg i alle fall.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jeg har 5,69 i snitt før eksamen.
Jeg kom opp i matte! :evil: At det går an!!! Sitter på skolen nå å lager en presentasjon, og for en oppgave jeg fikk: "Sommerjobben"
Men det er ekstremt stor sjanse for at det blir streik her i morra, så jeg er usikker på om jeg skal gidde å jobbe mye med det, eller om jeg skal avvente til i morra. Har allerede gjort mye som kan være unødvendig med tanke på streik.
Men på en annen side håper jeg det blir eksamen og så kan jeg, på tirsdag, når jeg har fri, le av alle de andre som ikke er ferdig, og trodde de slapp billig unna ;)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

davram bashere wrote:
Sauegjeteren wrote: Og jeg er enig med Kvelningsdød når det gjelder muntlig, forresten.
Jeg er også enig. Men en liten ting: Er ikke "asphyxiate" død på grunn av mangel på oksygen? Dette er da ikke kvelning der man utsettes for et slikt press på halsen at man ikke klarer å nyttegjøre seg av det oksygenet som er i lufta. Mener nå jeg i alle fall.
Heter det ikke at man kveles hvis man ikke får luft også? Sånn bortsett fra under vann når man drukner... Jeg trodde ikke kveling måtte være at man legger press på halsen.
lolzi
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Kvelning er vel når kroppen ikke får nok oksygen? Selv om det i praksis oftest brukes om hindret oksygentilførsel til lungene. Og det kan jo hindres både med gass, vann, og hender, eller hva man måtte ha for hånden.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Siste eksamen ferdig, YES!! Sommerferie!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Moghedien wrote:Kvelning er vel når kroppen ikke får nok oksygen? Selv om det i praksis oftest brukes om hindret oksygentilførsel til lungene. Og det kan jo hindres både med gass, vann, og hender, eller hva man måtte ha for hånden.
enig! :) Det var det jeg og mente ;)
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Første dag i sommerferien i dag.... Egentlig deilig etter to-tre uker med heftig lesing. Har dog blandede følelser angående hvordan det gikk, men må da ha fått noe vettugt ned på papiret iløpet av 8-9 sider. Håper jeg.
Angående betydningen av nicket mitt: http://en.wikipedia.org/wiki/Asphyxiate ville bare se hele betydningen (legg spesielt merke til linje 11, kinkykinky)
Manbearpig
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Mierin Eronaile wrote:
Moghedien wrote:Kvelning er vel når kroppen ikke får nok oksygen? Selv om det i praksis oftest brukes om hindret oksygentilførsel til lungene. Og det kan jo hindres både med gass, vann, og hender, eller hva man måtte ha for hånden.
enig! :) Det var det jeg og mente ;)
Ceres, hva sier du?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Post Reply