Himmelens Flammer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hm, følest egentleg som om du definerer "feminin" som "stereotyp, forfengeleg og drøymande jente" i så fall...Kjetil wrote:Sansa er vel den eneste utpregede feminine karakteren, synes nå jeg.
Kanskje noen av jentene vil kommentere.
Noko som er interessant, ettersom eg vil sei at tidleg i serien er Sansa det nærmaste GRRM kjem ein karakter som minner om Jordans kvinnelege karakterar.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Det var grusomt sagtLoki wrote:Hm, følest egentleg som om du definerer "feminin" som "stereotyp, forfengeleg og drøymande jente" i så fall...Kjetil wrote:Sansa er vel den eneste utpregede feminine karakteren, synes nå jeg.
Kanskje noen av jentene vil kommentere.![]()
Noko som er interessant, ettersom eg vil sei at tidleg i serien er Sansa det nærmaste GRRM kjem ein karakter som minner om Jordans kvinnelege karakterar.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
Jo, Renly er relativt feminin... det same er Ser Loras (The Flower Knight, trur du blandar dei to) men eg trur at Kjetil sikta til kvinnelege karakterar...
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Har du problemer med menn født i kvinne kropper
Og ja jeg forvekslet dem, ikke drep meg, grunnen er at side inn, og side ut får jeg høre om hvordan han var så jentete, og likte blomster, da han var liten
Og ja jeg forvekslet dem, ikke drep meg, grunnen er at side inn, og side ut får jeg høre om hvordan han var så jentete, og likte blomster, da han var liten
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
Hehehe, jepp. Men Renly er ikkje så åpenbart homofil - eg merka det faktisk ikkje før i "Clash of Kings", sjølv om eg ved andre gjennomlisting såg hauger av hint i "A Game of Thrones" òg som gjekk meg hus forbi fyrste gongen.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Da har jeg lest igjennom igjen. Jeg kan vel si som så at jeg er enig i de fleste kommentarene før her. Tøft med Matt og egenskapene, spesielt at han drepte Couladin. Noe bra med Nynaeve og Elayne, men jeg synes ikke det ble bra før de kom til Salidar. Jeg savnet Perrin, men han hadde som sagt ikke noe å gjøre der. Egwene sine POVer var ganske bra, samme med Moraine. Men det ble litt under snittet med Rand i forhold til mange av de andre. Men det er nå min mening da. Ga den en 9/10.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Leste ut denne for omtrent en uke siden. Det er en jevnt over bra bok, med mange heftige scener! Lanfear-Moiraine, Mat-Couladin, generelt kampen mellom Aielene, og Rand-Rahvin i Caemlyn, hvor også Nynaeve og Moggy kommer inn. Likevel gir jeg den ikke toppkarakter på grunn av enkelte kjedelige scener tidlig i Nynaeve/Elaynes POV. Dette er en stor bok, med mye handling, og masse fletting av tråder. Jeg lurer fortsatt på hvem som egentlig drepte Asmodean.
Jeg gir den en nier.
Jeg gir den en nier.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
-
Rodel Ituralde
- Hengiven

-
Rodel Ituralde
- Hengiven

Mye grunnet i at matt viser fram sine lederegenskaper pluss toppet av en heftig duel mellom Rahvin og Rand gir jeg denne boken en 9er..
ellers er det en del interesante scener gjennom boken:)
ellers er det en del interesante scener gjennom boken:)
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows