Animorphs

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

ludde
Hengiven
Hengiven

Animorphs

Post by ludde »

For en del år siden startet jeg på en serie som heter Animorphs. Det kom ut en bok pr måned. Så ikke noen lange bøker men til sammen 54 bøker hvis jeg husker riktig. Og noen sidebøker.

Det handler om en gjeng ungdommer som få i evne å tilegne seg dyrenes dna ved å ta på dem. Så er dna'et lagret slik at de kan forvandle seg til det dyret. Noen som har lest det?? Serien ble ferdig skrevet for ca 1 år siden.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

har lest en del av dem, for leeeeenge siden, men jeg likte dem aldri... litt synd egentlig, for de hadde noen geniale forsider... :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Likte dem for lenge siden, før jeg fant ut at det nesten ikke var noe framgang i bøkene. Orket ikke mer etter en 12-13 bøker
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Har ikke lest bøkene, bare sett på noen av dem!!
MEN. jeg har sett TV-serien som ble laget av bøkene da, de var iallefall spennende (de gikk rett før VG-lista(NRK) for 5-6 år siden!!)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Var ikke dette omtrent samma prinsippet som "Grøsserne" av R.L. Stine?

(Apropos Stine, jeg trodde lenge at det var et sånt skalkeskjul for mange forskjellige forfattere, omtrent som Hardyguttene, men for ett par uker sida fant jeg ut at R.L. Stine er en gutt, som skrev "Grøsserne" i en alder av 7+ år. Ikke rart alle bøkene var like og elendige! :P)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

Nei tuller du? hehe litt kult :P selv om bøkene var langt fra noen nobelpris-vinner :P

Har lest noen av Animorphs-bøkene, likte de i begynnelsen men interessen dabbet av i noenlunde rask tempo.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Fulgte serien, gjekk lei cirka halvveges, fann ut at det var jo latterleg å stoppe der etter eit års tid, og kjøpte inn alle som var komme ut på norsk i mellomtida, og fulgte seriens norske utgivingar ut til slutten. Dei var ok, til og med veldig bra innimellom, til ungdomsserie å vere. God karakterutvikling og karakterinteraksjon og kanske god dialog. Plottet var kanskje litt tynt i forhald til antall bøker i serien, dog.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
ludde
Hengiven
Hengiven

hehe

Post by ludde »

Ja det blir litt mange bøker til slutt. Får ikke det forholdet man får med Wot, og langt i fra. Litt overrasket over at noen hadde lest dem. Ble anbefalt de bøkene av en kamerat som syntes de var bra, så jeg begynt e å lese. Han gikk lei halvveis :) mens jeg fortsatte løpet helt ut.
Syntes de var greie å bruke tiden på. Som sagt karakter utvikling, dialoger i orden.
Så på en episode av tv serien. Fysj.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja, tv-serien var nedtur. Men eg liker korleis karakterene faktisk utvikla seg over tid, utan å ha den heilt store referanseramma så antek eg (litt arrogant, kanskje? oh, well) at det er litt unormalt for denne typen ungdomsseriar. Eg trur nesten ingen av hovudpersonane ikkje gjekk gjennom alvorlege og truverdig gjennomførte endringar i serien, og det liker eg.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg syntes alltid at det var så rart at samme person kunne utvikle seg til flere dyr.(sånn så det iallefall ut på forsidene)
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Det er fordi evnene deira ikkje er å endre seg til eitt bestemt dyr, men å kunne endre seg til alle dyr dei via utenomjordisk teknologi har lagra DNAet til. Så teoretisk sett kan dei bli alle dyr dei kan få fysisk tilgang til fyrst.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

eeeeh... okei...? :P
ludde
Hengiven
Hengiven

hmm

Post by ludde »

tror fanden meg jeg skal lese serien en gang til. har aldri lest en av de bøkene to ganger. Men det tror jeg faen meg jeg skal...

KLARER IKKE Å VENTE
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Faile wrote:eeeeh... okei...? :P
Var det noko som var uklart? :roll:
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

ehhh.. bare det at den treige hjernen min er litt treig til å ta opp noen ting med en gang om det bare så mye som innholder romvesner og DNA :P
Post Reply