Animorphs
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Animorphs
For en del år siden startet jeg på en serie som heter Animorphs. Det kom ut en bok pr måned. Så ikke noen lange bøker men til sammen 54 bøker hvis jeg husker riktig. Og noen sidebøker.
Det handler om en gjeng ungdommer som få i evne å tilegne seg dyrenes dna ved å ta på dem. Så er dna'et lagret slik at de kan forvandle seg til det dyret. Noen som har lest det?? Serien ble ferdig skrevet for ca 1 år siden.
Det handler om en gjeng ungdommer som få i evne å tilegne seg dyrenes dna ved å ta på dem. Så er dna'et lagret slik at de kan forvandle seg til det dyret. Noen som har lest det?? Serien ble ferdig skrevet for ca 1 år siden.
Har ikke lest bøkene, bare sett på noen av dem!!
MEN. jeg har sett TV-serien som ble laget av bøkene da, de var iallefall spennende (de gikk rett før VG-lista(NRK) for 5-6 år siden!!)
MEN. jeg har sett TV-serien som ble laget av bøkene da, de var iallefall spennende (de gikk rett før VG-lista(NRK) for 5-6 år siden!!)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Var ikke dette omtrent samma prinsippet som "Grøsserne" av R.L. Stine?
(Apropos Stine, jeg trodde lenge at det var et sånt skalkeskjul for mange forskjellige forfattere, omtrent som Hardyguttene, men for ett par uker sida fant jeg ut at R.L. Stine er en gutt, som skrev "Grøsserne" i en alder av 7+ år. Ikke rart alle bøkene var like og elendige!
)
(Apropos Stine, jeg trodde lenge at det var et sånt skalkeskjul for mange forskjellige forfattere, omtrent som Hardyguttene, men for ett par uker sida fant jeg ut at R.L. Stine er en gutt, som skrev "Grøsserne" i en alder av 7+ år. Ikke rart alle bøkene var like og elendige!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Taraisilwèn
- Hengiven

Fulgte serien, gjekk lei cirka halvveges, fann ut at det var jo latterleg å stoppe der etter eit års tid, og kjøpte inn alle som var komme ut på norsk i mellomtida, og fulgte seriens norske utgivingar ut til slutten. Dei var ok, til og med veldig bra innimellom, til ungdomsserie å vere. God karakterutvikling og karakterinteraksjon og kanske god dialog. Plottet var kanskje litt tynt i forhald til antall bøker i serien, dog.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
hehe
Ja det blir litt mange bøker til slutt. Får ikke det forholdet man får med Wot, og langt i fra. Litt overrasket over at noen hadde lest dem. Ble anbefalt de bøkene av en kamerat som syntes de var bra, så jeg begynt e å lese. Han gikk lei halvveis
mens jeg fortsatte løpet helt ut.
Syntes de var greie å bruke tiden på. Som sagt karakter utvikling, dialoger i orden.
Så på en episode av tv serien. Fysj.
Syntes de var greie å bruke tiden på. Som sagt karakter utvikling, dialoger i orden.
Så på en episode av tv serien. Fysj.
Ja, tv-serien var nedtur. Men eg liker korleis karakterene faktisk utvikla seg over tid, utan å ha den heilt store referanseramma så antek eg (litt arrogant, kanskje? oh, well) at det er litt unormalt for denne typen ungdomsseriar. Eg trur nesten ingen av hovudpersonane ikkje gjekk gjennom alvorlege og truverdig gjennomførte endringar i serien, og det liker eg.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Det er fordi evnene deira ikkje er å endre seg til eitt bestemt dyr, men å kunne endre seg til alle dyr dei via utenomjordisk teknologi har lagra DNAet til. Så teoretisk sett kan dei bli alle dyr dei kan få fysisk tilgang til fyrst.
Var det noko som var uklart?Faile wrote:eeeeh... okei...?