Skumringens Korsvei

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Morten
Oversetter
Oversetter

Skumringens Korsvei

Post by Morten »

Hei folkens,

Jeg ser det er lagt ut en nyhet på forsiden om bok 10 på norsk. Tenkte jeg bare skulle si noen ord, jeg også: Det stemmer at oversettelsen er blitt forsinket -- dessverre! På grunn av omstendigheter utenfor min kontroll ble jeg forsinket med oversettelsesjobben, slik at det ikke ble mulig å få ut boka til den planlagte utgivelsesdatoen i september. Det er selvfølgelig veldig beklagelig, men sånt kan skje. Valget sto da mellom å vente til over nyttår med utgivelsen eller gjøre en innsats for å få boka ut før nyttår, men noe senere enn planlagt. Siden det er mange ivrige lesere som venter, ble det besluttet å gjøre det sistnevnte. For å klare det deler jeg jobben med en annen oversetter, Kari Lyngstad.

Likevel tar det tid å oversette en så diger bok med så uhorvelig mange detaljer, navn og begreper som skal stemme overens med de foregående 7000 sidene i serien, selv om jeg til tider jobber døgnet rundt (bokstavelig talt!), og det er jo ingen som vil gjøre en slurvejobb. Håpet var å få boka ut til midten av november, men det kan nok drøye litt til, for prosessen er jo ikke avsluttet når oversettelsen er ferdig -- da kommer redaksjonell gjennomgang, korrekturlesing, trykking osv. Dessuten er jeg bortreist neste uke, uten mulighet til å jobbe da (men jeg har med meg manuskriptet i bagasjen så jeg kan finpusse for hånd når jeg har en ledig stund på flyplasser, tog osv. :-) ). Jeg kan imidlertid forsikre om at alle parter gjør sitt ytterste for å få boka ut så fort som mulig, så jeg håper at alle som leser på norsk, kan smøre seg med tålmodighet en liten stund til! Bedre sent enn... eh, enda senere.

Morten
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Hyggelig at du kunne komme med litt mer utfyllende informasjon :) Jeg er sikker på at alle brukerne våre setter pris på at du tar deg tid til å besøke forumet vårt og informere oss om hva som skjer!

*sticky*
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Takk, takk, fint å vite at dere jobber hendene og hode av dere for å få ferdig boken, og JA, jeg VENTER veldig på boken, og jeg hadde håpet at boka kom ut til juleferien så jeg kunne få lest da, men, men, d er vel bedre at alt stemmer enn at d er fullt av feil!!

(JA, nå fungerer nettet på skolen, dere kommer nok til å se lit mer til meg i ukene nå ja!! hehe!)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :wink:
helt i orden veit du morten... :)

(jippi ashie :D )
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Takker for tålmodigheten, folkens. :-) Da avslutter jeg nattens arbeidsøkt i forvissning om at ingen kommer til å sende meg brevbomber pga. forsinkelsen. ;-)

Hyggelig å kunne bidra litt på dette forumet iblant. Dette er et bra nettsted og en god informasjonskanal, og det er artig for en oversetter å ha litt kontakt med folk som leser det man gjør!

Morten
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

bare koselig å ha deg her veit du morten :wink:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ikke bare er det "koselig", men selv respekterer jeg stort det engasjementet Morten viser her. Slik yrkesstolthet ser man ikke hver dag! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

Takker for enda flere godord! Nå er jeg tilbake fra 9 dager i Russland, med forhåpentligvis nyladede batterier og klar til å ta fatt på siste del av jobben.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

YESS, håper at den blir ferdig til rett før jul!! Jett hva jeg ønsker meg til jul da!?!?! haha
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

*pakke inn julegave til ashie*
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

JESS, men dersom du bare tuller, eller ikke får tak i den SÅ:::

KJÆRE ADMIN/GUD, VÆR SÅ SNILL OG GI MEG "SKUMMRINGENS KORSVEI" TIL JUL!!
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

såklart tuller jeg ikke! må bare ha en adresse å sende pakka til :P
Post Reply