Kan hende mente han kun at det blir dyrt med alle utgifter til mat, reise, o.l., men jeg tolka det nå engang slik at han mener husleiene er dyre.
Selv har jeg unngått det problemet, ved å bosette meg litt i utkanten av Trondheim, hvor prisene er litt mindre stive enn i andre deler av byen. Her oppe på Jacobsli betaler jeg 2.500 kroner i måneden, pluss strøm, som sjelden kryper over 100-150 kroner per måned. I tillegg går det stattfullt av busser forbi, og det er kort vei til NTNU Dragvoll, hvor jeg studerer, så alt i alt synes jeg fordelene klart overveier ulempene.
Når jeg bruker litt mindre enn gjennomsnittet på å bo, blir det jo også naturligvis mer å kaste etter tegneserier, bøker, CDer og DVDer, i tillegg til at jeg for de 2.500 kronene får 20 kvadrat å boltre meg på, pluss oppholdsrom (som deles med tre andre). Strengt tatt bor jeg bedre her enn i Molde, hvor jeg betalte like mye for under 10 kvadrat og zero oppholdsarealer.
Men hva velger dere? Vil dere bo sentralt, hvor det er kortere tid til butikker (selv må jeg gå i ca 15 minutter for å handle dagligvarer, mens andre forretninger ligger stort sett 20 minutter unna med buss), utesteder, interregionale kollektivtransporttilbud, og hvor det er mer "hipt" (eller hva det nå er ungdommen sier i dag