Tips til bra programmer?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Simen
Ta’veren
Ta’veren

Tips til bra programmer?

Post by Simen »

Anbefaler alle å prøve dette fascinerende programmet (Google Earth) som lar deg se hele verden. De største stedene kan man zoome langt nok inn til å fint se biler o.l. Har selv vært innom Bagdad, Vatikanstaten, Paris, Berlin og L.A. idag. :D

www.earth.google.com/
Last edited by Simen on Thu Feb 02, 2006 21:34, edited 2 times in total.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Gurthang
Hengiven
Hengiven

Post by Gurthang »

Satt og lekte meg med dette for noen uker siden. Google Earth skaper et 3d bilde av landskapet og man kan tilte kameraet slik at man kan se landskapet på en annen måte en på et vanlig kart. I de største byene kan man også skru på en funksjon slik at bygningen blir 3d.
hydronses
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by hydronses »

Det var artig det her ja, men jeg så ikke huset mitt :cry:
How much time you have is not important, it is what you do with the time you have
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

dersom du bruker finn.no sitt kart, og bytter til ''flyfoto'' så kan du zome imponerende langdt inn!!!, og d blir rimelig tidlig også. men flyfoto finner du bare på byene)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
truls
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by truls »

Ja, det er bra. Mamma ble jo helt fasinert! :D
eLSKer
Eirik
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Eirik »

så kult da, er det god kvalitet på flyfotobildene?
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

NASA har eit liknande program, som du finn her:
http://worldwind.arc.nasa.gov/

Sidan tråden nemner "tips til bra program", kan eg ta med litt meir:

Om nokon har behov for andre program, uten å ville investere, so kan denne tråden frå Diskusjon.no vere til hjelp:
All verdens nyttigste gratisprogrammer.

For å nemne eit par:
Eirik
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Eirik »

takk, det må jeg prøve.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

VLC? Blir det noe alla DivX?
Urban tilværelse
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Nah, divx er en kodek – en måte å komprimere videoen på.

VLC er bare et program til å spille av mediafiler med, og den støtter mange formater, siden den har innebygget kodekstøtte for en haug av kodeker. Men jeg syns ikke windows versjonen er så bra, hos meg så deaktiveres ikke skjermspareren. Heldigvis ikke det problemet på macen.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Nokså stilig, men jeg fikk ikke noe bra bilde av Trondheim. :( Men fra storbyene kan man jo få utrolig bra bilder. Man kan jo faktisk skimte mennesker der nede! :shock: :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Eivind wrote:Nah, divx er en kodek – en måte å komprimere videoen på.

VLC er bare et program til å spille av mediafiler med, og den støtter mange formater, siden den har innebygget kodekstøtte for en haug av kodeker. Men jeg syns ikke windows versjonen er så bra, hos meg så deaktiveres ikke skjermspareren. Heldigvis ikke det problemet på macen.
Har du ikke hørt om DivX Player da?
Det er vell en av de beste gratis filmavspillings-programmene som finns, syns jeg da! Men WMP er grei den og da!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Jo, men det er ikke det divx er kjent for – det er kodeken. Forøvrig så er det xvid som brukes mest nåtildags.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Ja, xvid er bra! Kan man bruke det på dvd-spiller? Dersom man kan det, må man brenne filen som data-dvd/cd eller video-dvd/cd?
- Davram Bashere
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Ashaman wrote:Ja, xvid er bra! Kan man bruke det på dvd-spiller? Dersom man kan det, må man brenne filen som data-dvd/cd eller video-dvd/cd?
Tror det skal gå an, hvis man gjør det på rette måten. Jeg fant en oppskrift på nett en gang, om hvordan man fiksa dette. Men der måtte man ha så mange forskjellige program folk flest ikke har.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Post Reply