Metallsjangre

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply

Hvilken sjanger er din favoritt?

Black
2
12%
Death
0
No votes
Extreme
0
No votes
Grim
0
No votes
Viking, Folk
2
12%
Trash
0
No votes
Heavy
9
53%
Nu, Punk
0
No votes
Doom
0
No votes
Speed
0
No votes
Industrial
0
No votes
Gore
0
No votes
Power, Fantasy
4
24%
Metalcore
0
No votes
 
Total votes: 17

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Den andre jeg prøvde å sende er nesten like bra, men er ikke så lett å sende når du sitter på et så ustabilt nett.

(Sånn går det når du snylter på naboen)
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ayreon wrote:
Akira wrote:Progressive Metal:
The protagonist arrives with a guitar and plays a solo for 26 minutes. The dragon kills himself of the boring act. The protagonist arrives to the princess´ bedroom, plays another solo with the techniques and tunes learned in the last year of the conservatory.. The princess escape looking for the "Heavy Metal protagonist"

Progressive Metal
The instant you do or say anything, people fall asleep from boredom.
:!:

Nå ble jeg fornerma! :cry:
Se humoristisk på det. :P
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Noen som fikk med seg Nothing Else Matters (Metallica) på idol i går?
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Simen wrote:Noen som fikk med seg Nothing Else Matters (Metallica) på idol i går?
dessverre.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Apropos Idol i går, fikk noen med seg om han fyren herpa "Creep"?


(Må vite om jeg trenger å utlyse en fatwa, eller om det går greit. :P)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Terje wrote:Apropos Idol i går, fikk noen med seg om han fyren herpa "Creep"?


(Må vite om jeg trenger å utlyse en fatwa, eller om det går greit. :P)
Her er vurderinga fra Side 2:

7. Ørjan Hatlevik

21 år, fra Fitjar, bor i Stavanger
Dagens valg: «Creep» av Radiohead

Terningkast: 6

SIDE2 MENER: «I don’t belong here sang Ørjan i kveld». Vi vil gjerne påpeke at han tar mektig feil. Dette var så bra at vi har problemer med å beskrive det. På amerikansk baseballspråk kalles det homerun. I fotball kalles det hat-trick. Når det er Idol kalles det ikke noe mindre enn særdeles imponerende. Hva skal man si mer? Ørjan har landet.

DOMMERNE: Tor: – Hvis jeg skal høre en Radiohead-låt resten av livet, så vil jeg høre «Creep». Og jeg kan gjerne høre din versjon … Amund: – Du synger dette veldig fint, du henta deg inn for i starten var det spakt … Hans Olav: – Du sang låta veldig bra, det var tøft og et «statement» å synge en sånn låt i en konkurranse som dette … Tone-Lise: – Så ut som du følte deg hjemme i dag, fint å høre på deg. Veldig moro.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
aviendha
Hengiven
Hengiven
Posts: 173
Joined: Tue Jan 03, 2006 21:17

Post by aviendha »

har ikke noe peiling på metall, jeg :oops: tror jeg hørte litt på det en gang på ipoden til the black wind. ellers har jeg ikke hørt noe på metall.
SirGalrim
Hengiven
Hengiven
Posts: 104
Joined: Thu May 12, 2005 23:52
Location: Norbygdi
Contact:

Post by SirGalrim »

hum.. Melodiøs metal er best i mine ører. Man finner slike band i mange av sjangrene som ramsess opp her. Men det er noen melodi er klar mer representert i, så jeg heller nok mot Progressive. Folk-, Power- og Heavy- er andre favoriter. Tradisjonelle Fantasy "theme" Powermetalband er kjedelige og alt for mange av, så min stemme går ikke til dem. Heldigvis er det noen bra der. Speed- er også digg. Men i lengden er det tekster som gir meg mening og har et budskap jeg kan stå for som er det viktigste. Helt uavhengig av sjanger. Dog death-, black-, gore- osv. har skjeldent tekst som faller i min smak.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Da har jeg sjekket ut noe melodiøs black metal som er rimelig pent å høre på. Det er Taakeferd, Mistur og Cor Scorpii. Disse fikk jeg kjøpt på standen på Inferno. 8)

Angående Inferno så må jeg si at det var en helt forrykende überheftigråtøff festival med mye bra musikk. Gåsehudfaktorband var Emperor, Susperia, Borknagar, Sahg, Funeral og Keep of Kalessin.

Særlig Emperor og Susperia leverte heftige show. Og en del av bandene benyttet seg av flammer og andre effekter. Susperia var de eneste som hadde konfetti som de slapp ned på publikum, noe som gjorde dem helt ville. Også fikk jeg til og med møte karene i Susperia, og pratet med dem. Jeg må ikke glemme å nevne at jeg storkoste meg med masse hyggelige mennesker, øl og masse fine kvinnfolk å se på.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Særlig Emperor og Susperia leverte heftige show. Og en del av bandene benyttet seg av flammer og andre effekter. Susperia var de eneste som hadde konfetti som de slapp ned på publikum, noe som gjorde dem helt ville. Også fikk jeg til og med møte karene i Susperia, og pratet med dem. Jeg må ikke glemme å nevne at jeg storkoste meg med masse hyggelige mennesker, øl og masse fine kvinnfolk å se på.
Fine kvinnfolk? På en metallkonsert? Det har jeg aldri hørt om, er det ikke bare stygge, bleike, svartkledde jenter med ølmage, svart og rødt hår?
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Nei, der var det faktisk masse fine, slanke, deilige, sexy metallbabes. Og noen feite, som ikke var digge. :roll:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Sexy metallbabes blir liksom en motsettning for meg, har du bilde av noen fine som du kan vise meg hvordan det går ann?
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Nei, dessverre. Hadde ikke kamera. Men du kan ta meg på mitt ord. :wink:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Jeg stoler mer på mine egne erfaringer :)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

akira har rett kjetil :P finnes utrolig mange flotte metalbabes... men har ikke noe videre håp at mitt ord overbeviser deg heller da.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply