Metallsjangre
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Se humoristisk på det.Ayreon wrote::!:Akira wrote:Progressive Metal:
The protagonist arrives with a guitar and plays a solo for 26 minutes. The dragon kills himself of the boring act. The protagonist arrives to the princess´ bedroom, plays another solo with the techniques and tunes learned in the last year of the conservatory.. The princess escape looking for the "Heavy Metal protagonist"
Progressive Metal
The instant you do or say anything, people fall asleep from boredom.
Nå ble jeg fornerma!
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Her er vurderinga fra Side 2:Terje wrote:Apropos Idol i går, fikk noen med seg om han fyren herpa "Creep"?
(Må vite om jeg trenger å utlyse en fatwa, eller om det går greit.)
7. Ørjan Hatlevik
21 år, fra Fitjar, bor i Stavanger
Dagens valg: «Creep» av Radiohead
Terningkast: 6
SIDE2 MENER: «I don’t belong here sang Ørjan i kveld». Vi vil gjerne påpeke at han tar mektig feil. Dette var så bra at vi har problemer med å beskrive det. På amerikansk baseballspråk kalles det homerun. I fotball kalles det hat-trick. Når det er Idol kalles det ikke noe mindre enn særdeles imponerende. Hva skal man si mer? Ørjan har landet.
DOMMERNE: Tor: – Hvis jeg skal høre en Radiohead-låt resten av livet, så vil jeg høre «Creep». Og jeg kan gjerne høre din versjon … Amund: – Du synger dette veldig fint, du henta deg inn for i starten var det spakt … Hans Olav: – Du sang låta veldig bra, det var tøft og et «statement» å synge en sånn låt i en konkurranse som dette … Tone-Lise: – Så ut som du følte deg hjemme i dag, fint å høre på deg. Veldig moro.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
hum.. Melodiøs metal er best i mine ører. Man finner slike band i mange av sjangrene som ramsess opp her. Men det er noen melodi er klar mer representert i, så jeg heller nok mot Progressive. Folk-, Power- og Heavy- er andre favoriter. Tradisjonelle Fantasy "theme" Powermetalband er kjedelige og alt for mange av, så min stemme går ikke til dem. Heldigvis er det noen bra der. Speed- er også digg. Men i lengden er det tekster som gir meg mening og har et budskap jeg kan stå for som er det viktigste. Helt uavhengig av sjanger. Dog death-, black-, gore- osv. har skjeldent tekst som faller i min smak.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Da har jeg sjekket ut noe melodiøs black metal som er rimelig pent å høre på. Det er Taakeferd, Mistur og Cor Scorpii. Disse fikk jeg kjøpt på standen på Inferno.
Angående Inferno så må jeg si at det var en helt forrykende überheftigråtøff festival med mye bra musikk. Gåsehudfaktorband var Emperor, Susperia, Borknagar, Sahg, Funeral og Keep of Kalessin.
Særlig Emperor og Susperia leverte heftige show. Og en del av bandene benyttet seg av flammer og andre effekter. Susperia var de eneste som hadde konfetti som de slapp ned på publikum, noe som gjorde dem helt ville. Også fikk jeg til og med møte karene i Susperia, og pratet med dem. Jeg må ikke glemme å nevne at jeg storkoste meg med masse hyggelige mennesker, øl og masse fine kvinnfolk å se på.
Angående Inferno så må jeg si at det var en helt forrykende überheftigråtøff festival med mye bra musikk. Gåsehudfaktorband var Emperor, Susperia, Borknagar, Sahg, Funeral og Keep of Kalessin.
Særlig Emperor og Susperia leverte heftige show. Og en del av bandene benyttet seg av flammer og andre effekter. Susperia var de eneste som hadde konfetti som de slapp ned på publikum, noe som gjorde dem helt ville. Også fikk jeg til og med møte karene i Susperia, og pratet med dem. Jeg må ikke glemme å nevne at jeg storkoste meg med masse hyggelige mennesker, øl og masse fine kvinnfolk å se på.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Fine kvinnfolk? På en metallkonsert? Det har jeg aldri hørt om, er det ikke bare stygge, bleike, svartkledde jenter med ølmage, svart og rødt hår?Særlig Emperor og Susperia leverte heftige show. Og en del av bandene benyttet seg av flammer og andre effekter. Susperia var de eneste som hadde konfetti som de slapp ned på publikum, noe som gjorde dem helt ville. Også fikk jeg til og med møte karene i Susperia, og pratet med dem. Jeg må ikke glemme å nevne at jeg storkoste meg med masse hyggelige mennesker, øl og masse fine kvinnfolk å se på.



