VM-tråden 2006

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply

Har du deltatt i konkurransen om det flotte Tidshjulet.net kortet?

Poll ended at Wed Jun 07, 2006 22:09

Ja
6
86%
Nei
1
14%

Total votes: 7

Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Torres er jeg enig i, og han har ikke vært veldig god i ligaen, og han har slitt med skade. Men han kan jo spille offansiv midtbane, og han vil alltid være en eventuell match vinner som spiss.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Wolfbrother wrote:Torres er jeg enig i, og han har ikke vært veldig god i ligaen, og han har slitt med skade. Men han kan jo spille offansiv midtbane, og han vil alltid være en eventuell match vinner som spiss.
Med den troppen Spania har skal det ikke være nødvendig å bruke spillere i feil posisjon.

Aragones tok ut et godt balansert lag, uten å tenke på store navn, slik mange andre landslagstrenere gjør. Laget er alltid viktigere enn enkeltspillere, og derfor var det riktig å vrake Raul, som nok er over the top.

Brasil ser på den annen side ut til å gjøre det motsatte, men man vet jo aldri med Ronaldo. Plutselig slår han til.

Herlig seier av Sverige idag forøvrig! Spenningen er nå på topp foran Sverige - England, som jeg ser live 20. juni :D.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Det ser mørkt ut for Tjekkia nå, men får se hvor viktig kampen ender opp å være for Italia først. Hadde vært veldig kult om USA kom seg videre, de spiller bra mot Italia nå, selv om jeg syns det mangler litt på teknikken til tider. Det er og utrolig irriterende at dommeren viste ut amerikaneren, isteden for å gi et mer riktig gult kort.

Satser på at mine landsmenn skal klare å fortsette presset fra 1. omgang og vinner kampen :)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Eivind wrote:Det ser mørkt ut for Tjekkia nå, men får se hvor viktig kampen ender opp å være for Italia først. Hadde vært veldig kult om USA kom seg videre, de spiller bra mot Italia nå, selv om jeg syns det mangler litt på teknikken til tider. Det er og utrolig irriterende at dommeren viste ut amerikaneren, isteden for å gi et mer riktig gult kort.

Satser på at mine landsmenn skal klare å fortsette presset fra 1. omgang og vinner kampen :)
Som vi ble enige om på msn akkurat, så var det riktig av dommeren å gi rødt kort for den tacklingen. Latterlig av NRKs såkalte eksperter å påstå at den tacklingen der kvalifiserer til gult kort. Svensk TV4s eksperter mente det helt motsatte, de applauderte visstnok dommeren.

Tofotstacklinger, med knottene først, og atpåtil bakfra = RØDT.

Eneste jeg har å utsette på dommeren, eller rettere sagt linjedommeren, er at han ikke vinker for straffesparket i slutten av andre omgang, når Italias spiller blir revet ned, hvor linjedommeren har god vinkel for forseelsen.

Håper Tsjekkia reiser seg igjen, og slår ut Italia i siste kamp. Hadde vært moro med Tsjekkia og Ghana videre synes jeg.

Reiser forøvrig tidlig i morgen, så blir borte en ukes tid. Forhåpentligvis får jeg oppleve svenske gledesscener.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Synes ikke det var rødt kort i det hele tatt. Slike taklinger ser en stadig vekk, og det er rimelig tåpelig å gi rødt for ei "vanlig" takling, hvor han bare kom litt sent.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Man kan bli fotballinvalid av slike taklinger, derfor var det helt rett å gi rødt kort allikevel, selv om det hadde vært bedre for meg at det ble oversett i dette tilfellet :p
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Kan bli fotballinvalid av mye rart. Kan bli tante av harde baller i skrittet, en gir ikke røde kort for harde skudd av den grunn.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Litt utrolig at Ghana vant over Tsjekkia.

Den kampen mellom Italia og USA var spennende, og ikke minst dramatisk. Tre røde kort og selvmål og i det hele tatt. Hadde regna med at Italia skulle overkjøre USA men det skjedde jo ikke. Det var bra syns jeg.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Fabregas
Trollok
Trollok

Post by Fabregas »

Gleder meg ekstremt til Nederland mot Argentina i "Dødens gruppe"
Jeg håper på Nederland, men etter den fantastiske 6-0 seieren mot Serbia og Montenegro tror jeg Argentina har favorittstemplet.
Hva tror dere?
Ye have cast out yer brothers for devils, and now complain ye, lamenting, that ye've been left to fight alone.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Har overhodet ingen peiling på hvem som er best, men av de to vil jeg helt klart at Nederland skal vinne :P
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

holder med argentina. av den dumme grunnen av at de er en av mine favoritter i 6 nations (rugby) :P

får vel sette meg litt nøyere inn i ting.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Fotball er Teit :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Dette har vært disskutert. Jenter skal ikke komme med slike komentarer på fotball tråder :wink:

Jeg er meget imponert over Argentina, men håper ikke på dem i finalen, selvom jeg er veldig overbevist om at de når finalen.

Semifinale håp;

Spania vs England 2-3
Italia vs Sverige (eventuellt Argentina) 2-4

Finale England vs Sverige 3-3 straffer 4-5

Håper vel muligens litt på Argentina over sverige for underholdning:?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Wolfbrother wrote:Dette har vært disskutert. Jenter skal ikke komme med slike komentarer på fotball tråder :wink:
Greit, nå skal jeg være snill å trekke meg tilbake :roll: :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Faile wrote:holder med argentina. av den dumme grunnen av at de er en av mine favoritter i 6 nations (rugby) :P

får vel sette meg litt nøyere inn i ting.
Men dette er fotball, og jeg misliker Argentina.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Post Reply